Fetih 1453’ün “bütün zamanların izleyici rekoru’’na karşın yine de Türk
Sineması, geçen yılın aynı dönemine göre 2 milyon izleyici kaybetti.
29 filmin gösterime girdiği 2012 yılının ilk 6 aylık bu döneminde (26
haftalık) gişelere giden izleyici sayısı 11.503.000 kişi (% 0.5 yanılma payı
ile) ve gişelere bıraktıkları para 105 milyon TL civarında.
2011 yılının ilk 6 ayında tam 41 filmin vizyon
bulması ile gözler bu yıla çevrilmişti ama görünen o ki bu yıl geçen yıla göre
kısır geçiyor.
1 Ocak 2012'den bu yana, 27 erkek 2 kadın yönetmen ile 29 filmi 29 farklı
yönetmen ile izledik. Bu her yıl sektöre giren yönetmen sayısının 65 civarında
olduğu gerçeği ile örtüşüyor.
Bu filmler içinde;
En çok gişe yapan film: 6.505.000
kişi ile FETİH 1453 oldu.
Film, kalan 28 filmin ürettiği toplam kişi sayısı kadar gişe yapmış görünüyor.
Fetih-1453 gösterime çıktığı 440 kopya ve açılış rakamı olan 1.161.250 kişi ile
de ilk yarının galibi.
En az gişe yapan film: 2.168 kişi
ile Film adlı
film oldu. 19 sinema da gösterilen FİLM ,
eleştirmenlerce övgü de almıştı ama gişe bu övgünün karşılığını veremedi
maalesef.
En kötü hafta sonu açılışı: Kırık Midyeler. 170 kişi
Kopya başına düşen en kötü hafta sonu açılış: 67 kopya Anadolu Ateşi : 17
kişi
İlk 6 ay içinde
1 milyon kişi barajını geçen 3 film oldu. Malumunuz üzere Fetih 1453 ve Berlin Kaplanı ile Sen Kimsin? Tolga
Çevik’in baş rolünü oynadığı Sen Kimsin adlı
film, 1.590.000 kişi ile bu dönemin sürprizi oldu. Eyvah Eyvah serisini
sonlandıran Ata Demirer, başarılı bir performans çizdiği filmi ile beklentileri
karşıladı. (1.975.000kişi)
Mayıs ayı ilk yarının en çok filmin gösterime çıktığı
ay oldu: 8 film.
En az film ise son 25 yıldır olduğu gibi yine Haziran oldu:1 film.
Bu ayı 3 film ile Şubat ayı izledi. Oysa geçen yıl
Şubat ayın da tam 6 film gösterime çıkmıştı.
Bu yıl ne oldu peki?
Herkes Fetih 1453’ün gişeleri istilasından dolayı ya kaçtı ya da yer
bulamadı.
24 film 100 bin kişiyi göremedi. Evet, Ocak ayından bu yana gösterime giren 29 filmin 24 tanesi 100.000
kişi barajını aşamadı
Bu yarıda göze
çarpan, Anadolu Ateşi adlı sahne gösterisinin 3D olarak sinema salonlarına
taşınması oldu . Dünyada ‘’sahne performansını sinema perdesine taşımak’’
açısından bir ilk olsa da maalesef gişede beklentileri karşılayamadı. Ekumenopolis, 2
kopya ile gösterime girmesine karşın haftalarca sinemada kalma başarısını
gösterdi ve belgesel bile olsa dağıtım ve pazarlama başarısı ile dev projelerin
arasında sinema şansının olduğunu kanıtladı. Ülkücüler ise 80 kopya ile bir belgeselin çok
kopya ile de pazarlanabileceğini gösterdi.
AYAZ adlı film şu anda bu araştırmanın konusu değilse
bunda yapımcının gala gecesi basın mensuplarına filmi geri çektiğini açıklaması
yüzündendir. Dağıtımcı firmaya kızarak filmi gösterimden çeken yapımcı, filmi
ileri bir tarihte tekrar gösterime sokabileceklerini belirti ama deneyimlerim
bunun gerçekleşemeyeceğini söylüyor.
Tv dizileri ile
popüler olan Tamer Karadağlı, daha
önce sinemada oyuncu olarak karşımıza çıkmıştı ama SÜPER TÜRK ile
yapımcı – yönetmenliği ilk kez denedi. Film, 206 kopya ile sadece 79.000 kişi
yaparak Karadağlı’ya zarar ettirdi.
29 film toplam 2.539 kopya ile de geçen yılın çok
gerisinde kaldı. (geçen yıl: 41 film: 3.673 kopya)
Kısacası Türk sineması kan kaybediyor.
Gitmeden bir de not olarak düşeyim: siz siz olun
filminizi Haziran'da gösterime çıkmayın. En azından şimdilik…
Nizam
EREN
0 yorum:
Yorum Gönder