Derginin vizyon sayfalarında bu sayıda, V for Vendetta’nın
yönetmeni James McTeigue’nun Edgar Allan Poe’nun öyküleri üzerine kurduğu
postmodern filmi Kuzgun, Raşit Çelikezer’in Sundance Film Festivali’nde Jüri
Özel Ödülü’nü kazanan yapımı Can ve İsmail
Güneş’in yer üçlemesinin son filmi Ateşin Düştüğü Yer bulunuyor.
Derginin kapağında ise, uzun süredir devam eden kentsel dönüşüm projeleri
üzerine şimdiye kadar çekilmiş en kapsamlı belgesel olan Ekümenopolis: Ucu
Olmayan Şehir var. Belgeselin yönetmeni İmre Azem’le kentsel dönüşüm sürecini,
projenin nasıl oluştuğunu ve İstanbul’u gelecekte bekleyen olası tehlikeleri
konuştuk.
Türk Sineması Araştırmaları bölümünde geçtiğimiz
ay vefat eden Seyfi Teoman anısına derlenen bir söyleşi metni, Esra Tice’nin
yazdığı Atıf Yılmaz Sineması yazısı ve Mayıs ve Haziran aylarında ölüm
yıldönümleri olan Faruk Kenç, Erdoğan Tokatlı ve Ömer Kavur’la ilgili
hazırlanan, sinema tarihçisi ve sinema yazarlarının katıldığı geniş çaplı bir
soruşturma bulunuyor.
Açık Alan bölümünde Remzi Şimşek Vavien filmine
farklı bir perspektiften yaklaşırken, Cihan Aktaş Yalanı Tabiileştiren
Telakkiye Karşı başlıklı makalesinde Bir Ayrılık filmine yoğunlaşıyor. Kısa-ca
bölümünde Zeynep Merve Uygun kısa film sitelerini okurlarla paylaşıyor, Keşif
bölümünde Yiğitalp Ertem geçtiğimiz yıl Yabancı Dilde En İyi Film dalında Oscar
adayı olan Belçika filmi Rundskop’u ele alıyor.
Belgesel Odası’nda bu sayıda, Belgesel
Sinemacılar Birliği Sinema Eseri Sahipleri Meslek Birliği Yönetim Kurulu
Başkanı Hasan Özgen ve Proje Koordinatörü Yasin Ali Türkeri ile Arşivist
projesi üzerine gerçekleştirilen bir söyleşi yer alıyor. Kamera Arkası’nın bu
sayıdaki konuğu Aida Begiç’in 65. Cannes Film Festivali’nin Belirli Bir Bakış
bölümünde gösterilen son filmi Djeca’da görev yapan Mustafa Emin Büyükcoşkun. Neden Film
Seyrediyoruz? sorusunu ise bu
sayıda şair ve yazar Ömer Erdem cevaplıyor.
0 yorum:
Yorum Gönder